salembasha

مطالب آموزشی پزشکی

salembasha

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱-قدرت اراده را دست کم نگیرید
جنگ واقعی برای رسیدن به بهره روی و بازدهی بیشتر هر روز صبح شروع می شود. اگر بعد از شنیدن صدای ساعت زنگ دارتان آن را خاموش کردید و دوباره به خواب رفتید باید بگوییم جنگ را واگذار کرده اید!

اگر هشداری تنظیم می کنید به محض شنیدن صدای آن باید از خواب بلند شوید. این ساده ترین اما موثرترین کار ممکن است. تحقیقات نشان می دهند خاموش کردن صدای زنگ هشدار ساعت یا تلفن و دوباره خوابیدن شما را خسته تر و بیدار شدنتان را هم سخت تر می کند.

بنابراین جنگ اول بین شما و رختخوابتان است! هر روز به خودتان قول بدهید که از این جنگ پیروز و سربلند برمی گردید و اجازه ندهید میل به خواب شکستتان بدهد. به محض اینکه صدای آلارم را شنیدید بلند شوید و روزتان را شروع کنید.

۲- تمرکزتان را مدیریت کنید


هر کسی با توجه به توانایی هایی که دارد تا حدی می تواند با مسائل مختلف در طول روز دست و پنجه نرم کند. برای همین است که هدف اصلی ما در این مطلب یاد گرفتن انجام کارها به نحوی هوشمندانه تر است نه صرفا سخت تر و بیشتر.

یکی از بهترین راهها برای انجام هوشمندانه کارها این است که وظایف و کارهایتان را بر اساس ریتم بدنتان تنظیم کنید. منظور ما از ریتم بدن همان ساعت داخلی بدن است. خیلی از افراد اول صبح تمرکزشان برای انجام فعالیت های مختلف بیشتر است. برای بعضی ها هم این مساله کاملا بر عکس است. بنابراین مهمترین نکته این است که بفهمید در کدام بازه زمانی تمرکز بیشتری برای انجام کارها دارید و روی همان زمان بیشتر حساب کنید. 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید...

  • ۹۹/۰۱/۱۳
  • نیکا رضوی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی